buuuuuuss

Japp skriver som Anna. Mitt första inlägg 2009. Det här året ska fan i mej bli det bästa av alla jag har gått igenom än sålänge :) Nyår med bästis festis.. kul var det :)<33 men ska inte skriva mer om sånt nu. Eftersom att Anna har skrivit och tjatat om att hon vill ha det här inlägget så skriver jag det nu.

Det jag stör mig mest på just nu är Linköpings bussar.När alla åker iväg på semester över sommaren. Ja då jävlar slår dem som bestämmer i Linköping till. Namnen på bussarna ändras,hur dem går och andra bussar lägs till. Det är en buss utanför mig som gick perfekt till Johannelund (där min skola är). Nu går den här bussen exakt likadant fast den går inte förbi Johannelund :S. Häromdagen åkte jag 1:an med Anneli. Då fick jag reda på att bara varannan 1:an buss stannar på Hässlegatan och dem som inte stannar åker ändå förbi där och vänder och kör mot Ullstämma. Jag kommer ihåg en gång i somras när jag åkte den bussen och då visste jag inte att den inte skulle stanna. Jag tryckte på stopp men Hässlegatan kom inte upp på stannar skylten. Bussen vände och fortsatte köra. En annan tjej skulle också av och gick fram till busschaffören och sa att han skulle stanna. Han blev jätte sur men stannade. Vafan.. det tar kanske 2-3 minuter att stanna. Så då kan väl lika gärna dem bussarna också stanna där? Och dem här områdesbussarna. Är det seriöst någon som fattar hur dem går? Jag har inte hört nån som vet och inte sett några tabeller någonstans. Såg också på bussen att man inte kan betala kontant från 1 Januari 2009.
Kör på Annelis variant. Tänk om det är en man med 2 barn som ska åka buss. Tänk om hans mobil är på lagning.. så han kan inte smsa. Och han kanske har tappat busskortet på väg till bussen eller glömt det. och så kanske han säger:
- Jag har lite kontanter här.
Men så får man ju inte betala kontant. Vafan ska man göra då? Ska man få gå då eller?!! Familjen kanske bara har en bil och så har mamman bilen den dagen. Ibland fattar jag inte hur folk tänker ;s. Hörde att det var en som ringde till dem som har ändrat tiderna och frågade om hon kunde få hjälp med att hitta en bra buss. Han som svarade sa att han inte kunde hjälpa henne och la på. SVERIGE det är det det är. Det borde finnas en lista som man skriver på att dem gamla bussarna ska komma tillbax. Orkar inte klaga mer nu. Känner att det bara är elaka grejer i huvudet just nu.

Ha det bra ;)

Puss på axeln.:*

Carolina Karlsson

Kommentarer
Postat av: klara

asså man ringer väl typ gratisbussarna och säger vart man ska typ ;d


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0